الثلاثاء، 5 فبراير 2008

تاج د /أجدع بنوته





التاج دا جالي من هنا

http://dragd3banota.blogspot.com/


هل توافق على حزف خانة الديانة من البطاقة الشخصية ؟

لا اوافق على حزف خانة الديانة.
فالديانه جزء من هوية الانسان

لماذا يريد اخفائها

.
ما رأيك فى المثليين ؟ هل هى حرية شخصية ؟

هل توافق على الإعتراف بالمثليين ؟ هل لديك أصدقاء من المثليين ؟

ربما لا اجد نفورا تجاه المثليه الانثويه بنفس درجة النفور من المثلية الذكورية .. وحقيقا لا اعرف تحديدا لما

بالتاكيد المثليه هي حرية شخصيه لاصحابها فسواء اعترضنا على ذلك او وافقنا ين يمنعهم ذلك من ممارسة ما يمارسونه

ماذا يعني الاعتراف... هل يسقرر ذلك انهم موجودن ام سيحلل فعلهم.. هوه في النهايه انسان لا استطيع ان احتقره او العنه .. ربما هوه يحتاج المساعده فالبتاكيد هو في وضع ليس طبيعي.

لا ليس على حد علمي لي اصدقاء مثليين

هل تعتقد بوجود إضطهاد للمسيحين فى مصر ؟

بشكل عام لا

قد يكون هناك حالات فرديه اطهدت ولكنها تقع تحت بند الاطهاد الكلي الذي يقع على المواطن المصري

هناك فئات كثيره في مصر مطهده

الفقير مطهد

والفلاح مطهد

والصعيدي مطهد ومشهر به

اهل النوبه عدوا مرحلة الاطهاد ودخلوا في مرحة النسيان

.

من هو الشخص الذى تختارة لرئاسة مصر ؟

هناك اسماء كثيره تستطيع ان تقوم بهذه المهمه

فمصر دائما تلد علماء ومثقفين واصحاب فكر وفنانين .. فلما تعجز عن ولادة رؤساء..


أذا قمت بتأسيس حزب سياسى

..

من هم الأشخاص الذين ستقوم بضمهم فى الحزب ليشاركوك فى حكم مصر حال فوزك فى الإنتخابات ؟

هل توافق على مشاركة كل من : الإخوان المسلمين - الأقباط فى الحكم ؟

الحزب السياسي ينضم له من يقتنعون بفكره وتوجهه

بالتكيد ساكون حريص على انضمام الشرفاء اصحاب الفكر له

الاخوان يمثلون فئه كبيره جدا لا يمكن تجاهلها ولا يمكن انكار ان فيهم كثير من الشرفاء المثقفين

و الاقباط مواطنين ليهم نفس حقوق الاخرين

.


فى رأيك الشخصى .. ما هى أفضل مدونة على بلوجر قمت بزيارتها ؟

ليس هناك الافضل على المطلق

ولكن هناك مدونات متميزه تستحق الزياره بالتاكيد اضيفها اول باول لخانة الاصدقاء


.

هل توافقين على الزواج من رجل مطلق ؟
السؤال دا حريمي خالص معرفش ايه جابه هنا

بس لو تقصد اني اوافق على الزواج من مطلقه .. فدا ممكن بس صعب...

.

اذا تزوجت وأنجبت ولدين وبنتين .. أى الأسماء تحب أن تسمى ؟
مين مفتري هايخلف اربعه

انا ممكن اجوز اربعه ومخلفش منهم اساسا اهو نستر البنات ونوفر في زيادة السكان

بس لو لابد يعني انا اسمي صعب يركب عليه اسماء عيال

يعني انت جيت على الجرح اصلا

بس حقيقي لغاية الوقتي مستقرتش على اسماء معينه

غالبا البنات هما اللي بيهتموا بالحاجات دي

.

هل تعتقد أن توريث الحكم فى مصر . . سيتم فعلا أم لا ؟

على حسب الاوضاع الحاليه شكله هايتم


.


.

.
فى رأيك الشخصى : ماهو أفضل إنجاز لحكومة مبارك ؟ وما هو أسوأ عمل قامت به ؟
.

انا بحاول اكون موضوعي وادور على اي انجاز

عشان بس ابقه موضوعي بس للاسف مش لاقي

بجد بجد بجد اعتقد ان مصر بتمر باكبر كارثه في تاريخها

فانا لا ارى انجازات لانها لا توجد

ولا ارى عملا الا لفه واحاط به السوء من كل جانب

هناك 10 تعليقات:

غير معرف يقول...

اهلا يا سامح
انت وصلك نفس التاج
انا كنت قاعده باحله دلوقتى

يا مرحبا يا مرحبا بالتاج
اجاباتك حلوه يا سامح
فيها قدر كبير من الموضوعيه والتسامح

بس كنت بترد فى المختصر كان ممكن تتكلم اكتر من كده

انا ردوددى ع التاج هتنرفز ناس كتير انا متأكده

يا ترى انت هتكون من الناس اللى هيتضايقوا منى ولا لا ؟

اما نشوف
تحياتى

Unknown يقول...

عجبتني قوي بحل التاج دي
هوه بالظبط كده ياشرين
حاسس انه امتحان
فكرني بالثانويه العامه
عشان كده كنت بلخص

اما اجيلك اشوف انت حليتي ازاي

حواء يقول...

تاج جميل واجاباتك فيها دبلوماسية .. تحياتى

Unknown يقول...

bocycat

شكرا يابوكي
ياريت ما تكنش اخر زياره

sa7arkash يقول...

انا سعيدة جدا بمرورى عند حضرتك وكمان اول مرور فى تاج ..شىء جميل عشان اتعرف بحضرتك اكتر.. سعدت بمرور حضرتك عندى مرة من فترة ...وبكل اسف لظروف خاصةلم استطيع الرد سواء عندى او بزيارة عندك

Unknown يقول...

sa7arkash

كلنا نمر بظروف تمنعنا احيانا عن الاهتمام بانفسنا
سعيد بمرورك هنا
واتمنى ان لا توجد ظروف تمنعك عنا مره اخرى تحياتي

Rania Lelah يقول...

دمعاتى
فعلا احابتك حلوة و مريحة و دبلوماسية جدا

تحياتى

Unknown يقول...

rania

بدات احس ان كلمة دبلوماسيه دي مش مريحه
كان عندي اجابات تانيه وخبيتها عشان محدش يزعل
ولا انا احساسي غلط
على اي حال مرسي لمرورك ولردك الدبلوماسي
;)

د/اجدع بنوته يقول...

اه ياانانىىىىىىى

بتاكل وتنكر

الحكومه ملهاش انجاز

طب افتكر حتى

انهم سايبينك تزعزع ف مدونه وسايبنلك مساحه

تعبر فيها عن تفكيرك

ابسط الايمان يعنى

صحيح شعب ميملاش عينه الا اللتراب

هههههههههههههههههههههههههههه

ع العموم اجابات ف الجون

تحياتى

Unknown يقول...

د اجدع بنوته
عبري كده عن رايك واقتحمي مواضيع معينه واعملي شعبيه ورأي عام
وشوفي الحكومه هاتسيبك ازاي تعبري عن رايك
هيه هاتتحفظ عليكي عشان تعبري عن رايك في امان
Lol

بس لو فعلا البلوجات من انجازات الحكومه يبقه الحكومه دي جميله قوي بجد
انا بحب الحكومه
ياحبيبتي ياحكومه